Mijn oprechte waardering voor al hetgeen u doet mbt de verkoop van oude boeken.U maakt veel mensen blij en levert echt zinvol werk. We zijn u daarom zeer dankbaar. Ik ben nog steeds heel erg blij dat u de boeken, die mij voor een groot deel heel dierbaar waren, met zoveel liefde hebt overgenomen. |
Wat zijn er veel boeken verkocht! De lijsten durf ik bijna niet door te nemen. Realiseer me dan weer/pas hoeveel boeken we hadden. Maar het is goed zo. Mijn kleine huisje met niet veel spullen geeft rust. Het is ieder kwartaal weer een verrassing wat je aan boeken verkocht hebt. Ik zie het maar als een cadeautje uit de hemel. |
U of familie heeft heel veel boeken en u weet niet wat u ermee moet?
Lees dan hier verder voor EEN UITGELEZEN KANS.
Handled With Care verkoopt tweedehands & antiquarische boeken. Dit kunnen echte antiekers zijn, maar ook gloednieuwe boeken. Wij kopen geen partijen op, maar verkopen wel boeken in consignatie. Wij komen uw boeken halen en stallen ze in ons depot, zodat we bij een bestelling direct uit onze voorraad kunnen leveren.
Wilt u uw boeken via ons verkopen, dan gelden de volgende voorwaarden:
Wie zijn wij?
Dit bedrijf is 10 jaar geleden opgericht na onze verhuizing vanuit ’t Gooi naar een dorp net over de grens in België.
Al snel kwam ik tot de ontdekking dat er behoefte is aan tweedehands boeken en dat mensen een goed tweede leven zoeken voor hun eigen bibliotheek. Dit kunnen boeken van nabestaanden zijn, maar ook van mensen die kleiner gaan wonen en/of zelf geen ruimte hebben om hun boeken op te slaan.
In goed overleg nemen wij de boeken in ontvangst, voeren we alle titels stuk voor stuk in in onze database, waarna ze vrijwel direct in de verkoop staan op nationale en internationale verkoopplatformen. Wij slaan de boeken hier op in speciaal voor de consigné genummerde dozen of kasten, waardoor we altijd weten van wie het boek is en aan wie de uitbetaling toebehoort.
Inmiddels heb ik hier een uitgebreide collectie van bijna 30.000 boeken in alle categorieën: literatuur, genealogie, geschiedenis, biologie, psychologie, mindfulness, religie, biografieën, hobby, en zo voort.
De mensen voor wie ik boeken verkoop zijn nog niet teleurgesteld en eerder blij verrast. Verkoop in consignatie kan op de korte of lange termijn (veel) meer opleveren dan verkoop aan een opkoper. En door onze klanten worden we bij Books in Belgium en boekwinkeltjes.nl beoordeeld met 100/100 tevredenheid en met 5 sterren. Het hoogst haalbare.
Bijkomend voordeel is dat wij interessant zijn voor Belgische en Nederlandse klanten omdat wij dagelijks vanuit twee landen kunnen verzenden tegen nationale tarieven.
Hoe werkt Handled with Care?
Wij verkopen uw boeken in onze webwinkel. Deze webwinkel is opgenomen in de databases van de 3 grootste online boekenplatforms van Nederland en België: boekwinkeltjes.nl, antiqbook.com en booksinbelgium.com. Het bereik is dus erg groot.
50% van de netto verkooprijs per verkocht boek gaat naar u. Wij zorgen voor de handling, verzending, opslag en het up-to-date houden van de database. Bij interesse mag u ons mailen (info@handledwithcare.nl) en dan maken we een afspraak om de boeken te komen halen. Vervolgens voeren wij de boeken stuk voor stuk in en zetten ze te koop.
Wij kopen niets op, betalen niet vooraf en verkopen alleen in consignatie. Wij kunnen daarom pas tot uitbetaling overgaan als er daadwerkelijk één of meerdere boeken van u zijn verkocht. Vier keer per jaar gaan we over tot uitbetaling.
Wat zijn de voordelen?
Zelf verkopen via bol.com kost u heel veel geld aan handlingkosten en verzendkosten. Verkopen via Handled With Care levert u hoe dan ook meer op. Breng boeken ook niet zomaar naar de Kringloopwinkel of de stort. Ook in dit geval levert verkoop in consignatie u meer op. En wij slaan alle boeken hier op, dus u heeft er geen omkijken meer naar. Kortom: u de lusten, wij de lasten!
Wat voor soort boeken verkopen jullie?
Wij verkopen alle soorten boeken, in alle categorieën. Van lekker leesvoer tot specialistische boeken, studieboeken, kunst, poezië, geschiedenis, naslagwerken, etc. etc. Bijna alles wat in uw kast staat, verdient een tweede leven. En voor ieder boek is er -vroeger of later- wel een geïnteresseerde.
Hoe bepaalt Handled With Care de prijzen van mijn boeken?
De prijs per boek is onder andere afhankelijk van de conditie, druk, uitgever en het aanbod bij de concurrent. Hoe zeldzamer het boek, hoe meer we ervoor kunnen vragen. Toch proberen wij altijd iets onder de gangbare vraagprijs te zitten, en bieden een goede prijs-kwaliteit verhouding. Uiteindelijk willen we uw boeken verkopen en de eerste keuze van de klant zijn.
Wat gebeurt er met boeken die Handled With Care niet accepteert?
U geeft zelf vooraf aan wat u wilt dat ermee gebeurt. Onverkoopbare boeken kunnen we kostenloos voor u naar de stort brengen. U mag de boeken uiteraard ook komen halen, maar we kunnen het ook naar u terugsturen. Daarvoor houden we een bedrag van € 15,00 per 10 kg in op uw tegoed als tegemoetkoming in de kosten voor handling en verzending.
Boeken die niet ingevoerd worden zijn meestal te beschadigde of vieze boeken (plakkerig, veel aanslag of rookaanslag, waterschade), waardeloze bibliotheekboeken en/of zwaar gedateerde boeken.
Indien u niets heeft aangegeven bent u middels deze pagina op de hoogte gebracht van de voorwaarden en worden de onverkoopbare boeken weggedaan.
Alle acceptabele boeken voeren wij met liefde en plezier in.
Krijg ik een minimale vergoeding voor ingestuurde boeken?
We kunnen geen minimumwaarde garanderen, dat is totaal afhankelijk van de kwaliteit en kwantiteit van de inhoud. Een doos vol met boeken in goede conditie en interessante titels is vanzelfsprekend meer waard dan bestsellers en kromgelezen, populaire boeken. Literatuur, medisch, filosofie, godsdienst, mindfulness en kunst doen het doorgaans heel goed. Chicklit-schrijvers, Grisham, Konsalik en andere populaire auteurs verkopen minder frequent en voor veel lagere prijzen.
Wij kopen niet op, betalen niet vooraf en verkopen alleen in consignatie. Wij kunnen daarom pas tot uitbetaling overgaan als er daadwerkelijk één of meerdere boeken van u zijn verkocht.
Wat kost het mij om mijn boeken te verkopen via Handled With Care?
Niets - sterker nog, het levert u geld op.
Hoe ontvang ik het geld voor mijn verkochte boeken?
Van de verkochte boeken krijgt u eens in het kwartaal een overzicht, en het aan u verschuldigde bedrag wordt op uw rekening gestort.
Waarom krijgt Handled With Care ook een deel van de opbrengst?
Handled With Care maakt kosten voor het in ontvangst nemen, opslaan, selecteren, fotograferen, verwerken en afhandelen van de boeken. Hier worden die kosten van betaald. Daarnaast betaalt Handled With Care BTW, verpakkingsmaterialen en abonnementskosten bij verschillende sites om uw boeken een groot bereik te geven - nationaal en internationaal - waardoor de kans groter is dat de boeken goed verkopen. Sinds december 2020 maken we gebruik van Mollie Payments zodat de klanten ook gemakkelijk en snel met credit card, iDeal of Bancontact kunnen betalen. Een externe boekhouder ontfermt zich over de BTW-afdracht en controleert of de processen goed verlopen.
Wat als ik het oneens ben met de verkoopprijs?
Op het moment dat de boeken bij Handled With Care zijn, geeft u ze in consignatie. Het is dan ook niet mogelijk te twisten over de waarde van ingebrachte boeken. U kunt er op vertrouwen dat Handled With Care een eerlijke verkoopprijs vraagt voor uw boeken en conform marktwaarde - de verkoop van een boek èn een tevreden klant is immers in ons beider belang. U mag er vanuit gaan dat we te allen tijde een gedegen research hebben gedaan en per boek op zoek gaan naar een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Ik wil mijn boeken terug. Hoe regelen we dat?
U kunt uw ingevoerde boeken te allen tijde terugvragen. Echter vraag ik wel een vergoeding in onkosten, arbeidskosten, opslag- en verzekeringskosten van EUR 1,25 per teruggevraagd boek. Ook draagt u zelf zorg voor de verzendkosten, tenzij u ze komt halen. Boeken die nog niet ingevoerd zijn, kunnen kosteloos gehaald worden of teruggestuurd worden voor € 15,00 per 10 kg. Boeken kunnen niet tijdelijk ondergebracht worden bij HWC. Wij zijn een boekhandel, geen (tijdelijke) opslag.
Termijn
Wij hanteren geen termijn voor de opslag en verkoop van uw boeken. Mocht na een aantal jaar blijken dat uw boeken amper verkocht worden, dan neemt de zaakvoerder contact met u op om af te spreken wat er met de boeken gebeurt. Kan ik geen contact met u krijgen of heb ik jaren niets van u gehoord, dan kan ik de boeken ongevraagd wegdoen. De consigné is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste en volledige contactinformatie of wijzigingen. Als deze niet juist door is gegeven, ligt de schuld nooit bij Handled With Care. Bij geen reactie op mijn mails of berichten via andere kanalen, breng ik de boeken naar de kringloop. 'Zwijgen is toestemmen'.
Levert het nou wat op?
Zeker. Meer dan u denkt zelfs. Maar ook hier geldt: hoe meer boeken ik van een persoon heb, hoe groter de kans dat er hogere bedragen uitbetaald kunnen worden.
Wie betaalt de verzendkosten?
Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn altijd voor de klant, en dat is afhankelijk van gewicht en afmeting. Voor pakketpost werken wij met DHL. Door die lage kosten trekken we klanten al snel over de streep om bij ons te bestellen. Brievenbuspost loopt via PostNL.
Is er ruimte voor onderhandeling?
Alle prijzen zoals vermeld op de site staan vast. Bieden heeft geen zin (daarvoor kan de klant op Marktplaats terecht). In een enkel geval bieden wij kwantumkorting of laten we de verzendkosten vervallen.
Waar staat Handled With Care voor?
Handled With Care geeft boeken een tweede leven. Dat biedt economisch voordeel voor zowel de koper als de verkoper van de boeken. Het is een win-win: de beste prijs voor de koper en de beste 'marktplaats' voor de verkoper.
Als u uw boeken gaat verkopen of reeds verkoopt via Handled With Care gaat u akkoord met bovenstaande voorwaarden, tenzij anders (schriftelijk) afgesproken.
Wilt u uw boeken via ons verkopen, dan gelden de volgende voorwaarden:
Wie zijn wij?
Dit bedrijf is 10 jaar geleden opgericht na onze verhuizing vanuit ’t Gooi naar een dorp net over de grens in België.
Al snel kwam ik tot de ontdekking dat er behoefte is aan tweedehands boeken en dat mensen een goed tweede leven zoeken voor hun eigen bibliotheek. Dit kunnen boeken van nabestaanden zijn, maar ook van mensen die kleiner gaan wonen en/of zelf geen ruimte hebben om hun boeken op te slaan.
In goed overleg nemen wij de boeken in ontvangst, voeren we alle titels stuk voor stuk in in onze database, waarna ze vrijwel direct in de verkoop staan op nationale en internationale verkoopplatformen. Wij slaan de boeken hier op in speciaal voor de consigné genummerde dozen of kasten, waardoor we altijd weten van wie het boek is en aan wie de uitbetaling toebehoort.
Inmiddels heb ik hier een uitgebreide collectie van bijna 30.000 boeken in alle categorieën: literatuur, genealogie, geschiedenis, biologie, psychologie, mindfulness, religie, biografieën, hobby, en zo voort.
De mensen voor wie ik boeken verkoop zijn nog niet teleurgesteld en eerder blij verrast. Verkoop in consignatie kan op de korte of lange termijn (veel) meer opleveren dan verkoop aan een opkoper. En door onze klanten worden we bij Books in Belgium en boekwinkeltjes.nl beoordeeld met 100/100 tevredenheid en met 5 sterren. Het hoogst haalbare.
Bijkomend voordeel is dat wij interessant zijn voor Belgische en Nederlandse klanten omdat wij dagelijks vanuit twee landen kunnen verzenden tegen nationale tarieven.
Hoe werkt Handled with Care?
Wij verkopen uw boeken in onze webwinkel. Deze webwinkel is opgenomen in de databases van de 3 grootste online boekenplatforms van Nederland en België: boekwinkeltjes.nl, antiqbook.com en booksinbelgium.com. Het bereik is dus erg groot.
50% van de netto verkooprijs per verkocht boek gaat naar u. Wij zorgen voor de handling, verzending, opslag en het up-to-date houden van de database. Bij interesse mag u ons mailen (info@handledwithcare.nl) en dan maken we een afspraak om de boeken te komen halen. Vervolgens voeren wij de boeken stuk voor stuk in en zetten ze te koop.
Wij kopen niets op, betalen niet vooraf en verkopen alleen in consignatie. Wij kunnen daarom pas tot uitbetaling overgaan als er daadwerkelijk één of meerdere boeken van u zijn verkocht. Vier keer per jaar gaan we over tot uitbetaling.
Wat zijn de voordelen?
Zelf verkopen via bol.com kost u heel veel geld aan handlingkosten en verzendkosten. Verkopen via Handled With Care levert u hoe dan ook meer op. Breng boeken ook niet zomaar naar de Kringloopwinkel of de stort. Ook in dit geval levert verkoop in consignatie u meer op. En wij slaan alle boeken hier op, dus u heeft er geen omkijken meer naar. Kortom: u de lusten, wij de lasten!
Wat voor soort boeken verkopen jullie?
Wij verkopen alle soorten boeken, in alle categorieën. Van lekker leesvoer tot specialistische boeken, studieboeken, kunst, poezië, geschiedenis, naslagwerken, etc. etc. Bijna alles wat in uw kast staat, verdient een tweede leven. En voor ieder boek is er -vroeger of later- wel een geïnteresseerde.
Hoe bepaalt Handled With Care de prijzen van mijn boeken?
De prijs per boek is onder andere afhankelijk van de conditie, druk, uitgever en het aanbod bij de concurrent. Hoe zeldzamer het boek, hoe meer we ervoor kunnen vragen. Toch proberen wij altijd iets onder de gangbare vraagprijs te zitten, en bieden een goede prijs-kwaliteit verhouding. Uiteindelijk willen we uw boeken verkopen en de eerste keuze van de klant zijn.
Wat gebeurt er met boeken die Handled With Care niet accepteert?
U geeft zelf vooraf aan wat u wilt dat ermee gebeurt. Onverkoopbare boeken kunnen we kostenloos voor u naar de stort brengen. U mag de boeken uiteraard ook komen halen, maar we kunnen het ook naar u terugsturen. Daarvoor houden we een bedrag van € 15,00 per 10 kg in op uw tegoed als tegemoetkoming in de kosten voor handling en verzending.
Boeken die niet ingevoerd worden zijn meestal te beschadigde of vieze boeken (plakkerig, veel aanslag of rookaanslag, waterschade), waardeloze bibliotheekboeken en/of zwaar gedateerde boeken.
Indien u niets heeft aangegeven bent u middels deze pagina op de hoogte gebracht van de voorwaarden en worden de onverkoopbare boeken weggedaan.
Alle acceptabele boeken voeren wij met liefde en plezier in.
Krijg ik een minimale vergoeding voor ingestuurde boeken?
We kunnen geen minimumwaarde garanderen, dat is totaal afhankelijk van de kwaliteit en kwantiteit van de inhoud. Een doos vol met boeken in goede conditie en interessante titels is vanzelfsprekend meer waard dan bestsellers en kromgelezen, populaire boeken. Literatuur, medisch, filosofie, godsdienst, mindfulness en kunst doen het doorgaans heel goed. Chicklit-schrijvers, Grisham, Konsalik en andere populaire auteurs verkopen minder frequent en voor veel lagere prijzen.
Wij kopen niet op, betalen niet vooraf en verkopen alleen in consignatie. Wij kunnen daarom pas tot uitbetaling overgaan als er daadwerkelijk één of meerdere boeken van u zijn verkocht.
Wat kost het mij om mijn boeken te verkopen via Handled With Care?
Niets - sterker nog, het levert u geld op.
Hoe ontvang ik het geld voor mijn verkochte boeken?
Van de verkochte boeken krijgt u eens in het kwartaal een overzicht, en het aan u verschuldigde bedrag wordt op uw rekening gestort.
Waarom krijgt Handled With Care ook een deel van de opbrengst?
Handled With Care maakt kosten voor het in ontvangst nemen, opslaan, selecteren, fotograferen, verwerken en afhandelen van de boeken. Hier worden die kosten van betaald. Daarnaast betaalt Handled With Care BTW, verpakkingsmaterialen en abonnementskosten bij verschillende sites om uw boeken een groot bereik te geven - nationaal en internationaal - waardoor de kans groter is dat de boeken goed verkopen. Sinds december 2020 maken we gebruik van Mollie Payments zodat de klanten ook gemakkelijk en snel met credit card, iDeal of Bancontact kunnen betalen. Een externe boekhouder ontfermt zich over de BTW-afdracht en controleert of de processen goed verlopen.
Wat als ik het oneens ben met de verkoopprijs?
Op het moment dat de boeken bij Handled With Care zijn, geeft u ze in consignatie. Het is dan ook niet mogelijk te twisten over de waarde van ingebrachte boeken. U kunt er op vertrouwen dat Handled With Care een eerlijke verkoopprijs vraagt voor uw boeken en conform marktwaarde - de verkoop van een boek èn een tevreden klant is immers in ons beider belang. U mag er vanuit gaan dat we te allen tijde een gedegen research hebben gedaan en per boek op zoek gaan naar een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Ik wil mijn boeken terug. Hoe regelen we dat?
U kunt uw ingevoerde boeken te allen tijde terugvragen. Echter vraag ik wel een vergoeding in onkosten, arbeidskosten, opslag- en verzekeringskosten van EUR 1,25 per teruggevraagd boek. Ook draagt u zelf zorg voor de verzendkosten, tenzij u ze komt halen. Boeken die nog niet ingevoerd zijn, kunnen kosteloos gehaald worden of teruggestuurd worden voor € 15,00 per 10 kg. Boeken kunnen niet tijdelijk ondergebracht worden bij HWC. Wij zijn een boekhandel, geen (tijdelijke) opslag.
Termijn
Wij hanteren geen termijn voor de opslag en verkoop van uw boeken. Mocht na een aantal jaar blijken dat uw boeken amper verkocht worden, dan neemt de zaakvoerder contact met u op om af te spreken wat er met de boeken gebeurt. Kan ik geen contact met u krijgen of heb ik jaren niets van u gehoord, dan kan ik de boeken ongevraagd wegdoen. De consigné is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste en volledige contactinformatie of wijzigingen. Als deze niet juist door is gegeven, ligt de schuld nooit bij Handled With Care. Bij geen reactie op mijn mails of berichten via andere kanalen, breng ik de boeken naar de kringloop. 'Zwijgen is toestemmen'.
Levert het nou wat op?
Zeker. Meer dan u denkt zelfs. Maar ook hier geldt: hoe meer boeken ik van een persoon heb, hoe groter de kans dat er hogere bedragen uitbetaald kunnen worden.
Wie betaalt de verzendkosten?
Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn altijd voor de klant, en dat is afhankelijk van gewicht en afmeting. Voor pakketpost werken wij met DHL. Door die lage kosten trekken we klanten al snel over de streep om bij ons te bestellen. Brievenbuspost loopt via PostNL.
Is er ruimte voor onderhandeling?
Alle prijzen zoals vermeld op de site staan vast. Bieden heeft geen zin (daarvoor kan de klant op Marktplaats terecht). In een enkel geval bieden wij kwantumkorting of laten we de verzendkosten vervallen.
Waar staat Handled With Care voor?
Handled With Care geeft boeken een tweede leven. Dat biedt economisch voordeel voor zowel de koper als de verkoper van de boeken. Het is een win-win: de beste prijs voor de koper en de beste 'marktplaats' voor de verkoper.
Als u uw boeken gaat verkopen of reeds verkoopt via Handled With Care gaat u akkoord met bovenstaande voorwaarden, tenzij anders (schriftelijk) afgesproken.
Wegens grote vraag en het zeer grote aanbod moeten wij helaas selectief zijn. Grote en interessante partijen kunnen we nog komen halen.
Kleinere partijen in overleg. Afstand speelt hierbij een rol.
Interesse? Neem dan contact op: |